Naar de hoofdinhoud

Deelnemers toevoegen via professional dashboard

Nieuwe functie: eenvoudig deelnemers toe voegen op locatie

Meer dan een week geleden bijgewerkt

Het is vanaf nu mogelijk om als professional of coach zelf deelnemers toe te voegen via het professional dashboard. Deze functie is ontworpen voor situaties waarin deelnemers zich niet vooraf hebben aangemeld of zijn ingeladen in het systeem - denk bijvoorbeeld aan een health check of vitaliteitsdag waarbij mensen zich ‘on the spot’ aanmelden.

Wat doet deze functie?

Met deze nieuwe functie kun je:

  • Zelf een deelnemer toevoegen via het dashboard.

  • Direct een programma (workflow) start voor deze deelnemer.

  • Akkoord geven als professional dat je deze deelnemer handmatig toevoegt en het programma start (privacy)


Instructie: deelnemer toevoegen via het professional dashboard

  1. Ga naar het Professional Dashboard.

  2. Klik in het dashboard op ‘Gebruiker toevoegen’ (Engels: Add user). De knop vind je rechtsboven in het professional dashboard.

  3. Je krijgt dan de mogelijkheid om een klant/project te selecteren waarvoor je de deelnemer wilt toevoegen.

  4. Op het volgende scherm vul je de benodigde gegevens in. Dit zijn de gegevens waarvan bij de instellingen bepaald is dat deze ingevuld dienen te worden (zie instellingen voor meer uitleg over het instellen bij het programma):

  5. Klik op ‘Gebruiker toevoegen’.

  6. De deelnemer is nu toegevoegd en gekoppeld aan het geselecteerde programma.
    (Let op: afhankelijk van de inrichting van het programma staan er nu automatisch taken klaar voor de professional)

⚠️ Belangrijk:

Houdt er bij het starten van het programma voor de deelnemer voor dat jij als professional akkoord gaat met de privacy verklaring in naam van de deelnemer. Je dient deze privacy verklaring dus voorgelegd te hebben aan de deelnemer.

Wij loggen in het systeem dat de professional akkoord geeft op de privacy verklaring bij het handmatig starten van het programma voor de deelnemer. Wij kunnen echter niet met zekerheid vaststellen of dit ook daadwerkelijk aan de deelnemer is aangeboden. De verantwoordelijkheid hiervoor ligt daarom bij de uitvoerende professional/partnerorganisatie.


Hoe in te stellen?

Het kan zijn dat je de optie om een deelnemer toe te voegen via het professional dashboard nog niet ziet. Geen probleem, via het admin panel is het mogelijk om dit toe te voegen aan het programma. Let op, dit werkt alleen bij planner projecten. Maar het is eenvoudig in te stellen, lees hieronder hoe je dit moet configureren:

Handmatig deelnemer toevoegen via professional dashboard

  1. Open het (planner) project waar het om gaat

  2. Open het scenario waarvoor je dit wilt instellen

  3. Scroll naar beneden naar het kopje Onboarding.

  4. Daar staat de optie: 'Professional'

    Allow professionals to directly create and add users to this scenario.

  5. Zodra je hier op klikt heb je de mogelijkheid om deze functie 'enabelen'. Dit doe je door het vinkje 'Enable' aan te zetten en in te stellen welke velden er ingevoerd dienen te worden.

Heb je vragen over deze functie of wil je weten hoe dit binnen jouw organisatie ingezet kan worden? Neem contact op met onze supportafdeling via support@johan.nl of jouw vaste consultant bij Johan.

Was dit een antwoord op uw vraag?