Om deelnemers aan de slag te laten gaan met vragenlijsten of andere producten, moet je ze uitnodigen voor een project. Dit doe je als beheerder in een aantal stappen.
ℹ️ In dit artikel vind je een globaal overzicht. Voor meer details kun je bij elke stap de uitgebreide (handleiding) raadplegen.
1. Producten klaarzetten
📦 Handleiding
Zorg dat de producten die je wilt inzetten beschikbaar zijn. Dit kunnen zijn:
Vragenlijsten
Achtergrondartikelen
Video’s of workshops
👉 Je kunt hiervoor eigen producten aanmaken of producten van andere leveranciers gebruiken (zoals de DIX van TNO).
Lees in de handleidingen op deze pagina hoe je externe producten aanvraagt.
2. Klant aanmaken
👥 Handleiding
Voordat je een project kunt starten, moet je een klantomgeving aanmaken:
Ga in het linkermenu naar Relations → Clients.
Klik op Add new client.
Vul de benodigde gegevens in en sla op.
3. Project aanmaken
📂 Handleiding
Daarna maak je het project aan voor de klant:
Ga naar het menu Projects.
Klik op Add new project.
Vul de projectgegevens in (titel, klant, beschrijving, e-mailinstellingen).
Klik op Save.
4. Producten toevoegen aan het project
➕ Handleiding
Een nieuw project is standaard leeg. Voeg de gewenste producten toe:
Ga naar Actions → Products.
Selecteer de content, tools of interventies.
Bij producten met type survey kun je instellen of deze direct na registratie zichtbaar moeten zijn.
5. Widgets instellen
🖼️ Handleiding
Richt de homepage van het project in met widgets:
Zorg dat de widgets al zijn aangemaakt.
Voeg ze toe aan het project.
Bepaal de posities van de widgets.
6. Deelnemers uitnodigen
✉️ Handleiding
Nu kun je de deelnemers uitnodigen. Je hebt hiervoor twee opties:
Open registratie: deelnemers melden zich zelf aan.
Unieke link per deelnemer: elke deelnemer ontvangt een persoonlijke uitnodiging.
Let op:
Voor unieke links moet de uitnodigingsmail klaarstaan en de deelnemers moeten al in het systeem staan.
In de statuskolom van het project zie je hoe ver deelnemers zijn in hun registratieproces.